Samochód z gazem

Obniżenie kosztów eksploatacji samochodu jest bardzo ważne. Im więcej jeździmy tym więcej chcemy zaoszczędzić. Nie zawsze kupno diesla się zwraca, a tym bardziej dzisiaj, kiedy diesle są coraz bardziej awaryjne. Naprawy te wszystkie oszczędności nam pożerają i tak naprawdę niczego nie zarobimy na tym.

W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak kupić sobie samochód benzynowy. Może być od razu wyposażony w instalacje gazową, ale możemy zamontować to sami. Ważne jest to żeby na instalacji gazowej nie oszczędzać. Wybieramy taką firmę, która produkuje instalacje żeby nam to gwarantowało bezawaryjną jazdę. Wtedy będziemy z takiego samochodu o wiele bardziej zadowoleni. Dawniej przeprowadzało się bardzo różne kombinacje gdzie do samochodu z pełnym wtryskiem paliwa montowało się instalacje gazową od mono wtrysku. Jakoś to działało, ale bardzo słabo, a zużycie gazu było bardzo duże. Dzisiaj sytuacja się zmieniła i nasza świadomość również. Oznacza to, że można będzie dobrać instalacje gazową do silnika, jaki mamy. Kilka lat temu pojawiły się samochody z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zaczął się problem z instalacjami gazowymi. W takim silniku paliwo cały czas musi chłodzić wtryski, bo się zapiekają. Na szczęście wymyślono taką instalacje gazową, która łączy jedno i drugie i nie ma z tym najmniejszego problemu. Samochód zużywa tylko trochę paliwa, które potrzebuje do chłodzenia wtrysków, a pozostałe paliwo to tani gaz.

Eksploatacja samochodu z gazem. Wygląda to tak, że trzeba zacząć od sprawdzenia czy nasz samochód może mieć zainstalowany gaz.

Do każdego można go zamontować, ale nie każdy będzie długo na nim jeździł. Najlepszym przykładem mogą tutaj być japońskie samochody między innymi toyota yaris 1.3.Silnik bardzo żwawy, ale jeśli zamontujemy do niego gaz to będą problemy z zaworami. Właściwie, co 20 tysięcy kilometrów trzeba takie zawory regulować, a to typowej regulacji nie ma. Trzeba docierać, trzeba robić wiele zabiegów. To jest czasochłonne i kosztowne. Jeśli się tego nie zrobi to w pewnym momencie na poszczególnych cylindrach nie będzie kompresji i samochód dalej już nie pojedzie. W przypadku silników, które gaz tolerują nie ma z tym problemów. Musimy jedynie na czas zmieniać filtry gazu, robić przeglądy i można takim samochodem jeździć. Trzeba sprawdzać świece zapłonowe, bo często się przepalają, bo gaz nie jest dla nich najlepszym rozwiązaniem. Można kupić nawet specjalne świece go gazu. Eksploatacja jest tania i nie wymaga jakieś specjalnej wiedzy od użytkownika.