Diesel czy benzyna z gazem?
Na pewno znajdzie się wiele osób, które będą miały odmienne zdanie na ten temat. Jeśli ktoś dużo jeździ to wybiera diesla, ale czy słusznie? Dzisiaj sytuacja jest inna, jeśli chodzi o diesle, bo są mocno wysilone, mają dużą moc, a co za tym idzie mniejszą żywotność. To nie te diesle, które przejeżdżały milion kilometrów.
Dzisiaj samochód z silnikiem diesla o pojemności 2.0 Ma moc nawet dwieście koni mechanicznych. Ile miał dwadzieścia lat temu? Bez turbosprężarki było to siedemdziesiąt koni mechanicznych. Różnice widzimy sami i wysilenie, jakie jest dla dzisiejszego silnika również widać. Jeśli ktoś chce kupić sobie samochód z dieslem, bo dużo jeździ to może kupić benzynę. Po prostu nie wybieramy silnika 1,4 tylko minimum 2.0. Wtedy taki silnik wytrzyma długie kilometry, a dodatkowo można go zagazować. Dawniej w żaden sposób nie nadawały się do gazu silnika forda, ale dzisiaj i to się zmienia. Jeśli chodzi o opla czy VW to nie ma z tym żadnych problemów i to nawet, jeśli chodzi o nowoczesne silniki TSI. Jeśli nie jesteśmy pewni czy wybrany przez nas silnik nadaje się do jazdy na LPG to można to sprawdzić.
Wystarczy zadzwonić do firmy, która zajmuje się montażem instalacji i wtedy nam powiedzą. Musimy liczyć się z tym, że jeśli montujemy butle pod samochodem żeby nie ograniczać powierzchni bagażnika to w przypadku francuskich samochodów będziemy mieć problemy ze wskaźnikiem paliwa. Komputer odczytuje, że zużywa paliwo tak jak gaz. Oczywiście nie zużywa paliwa, ale wskaźnik w pewnym momencie pokazywał zero paliwa. Można się albo do tego przyzwyczaić albo można będzie założyć specjalny emulator, który będzie komputer oszukiwał. Nie kosztuje to zbyt wiele, a daje komfort użytkowania. Zwłaszcza zimą nie wiemy czy mamy paliwo czy nie. Ten komputer czasami sami się resetuje i porady są bardzo różne, ale w wielu przypadkach w żaden sposób to nie działa.
Montaż LPG
Najważniejsze jest znalezienie takiej firmy, która zamontuje nam LPG. Jeśli zrobi to dobrze to nie będziemy mieć problemów z użytkowaniem samochodu. Jeśli źle wszystko ustawią to wiecznie będziemy jeździć na poprawki. Silniki benzynowe są o wiele mniej skomplikowane niż diesle. W naprawach są również tańsze, a zatem sami musimy sobie odpowiedzieć, która z opcji jest dla nas najlepsza. Przeliczamy koszty zakupu, ewentualnych napraw i wtedy wiemy, co nam się opłaca, a co nie. Już w samym zakupie silnik benzynowy jest tańszy, ale trzeba jeszcze liczyć od trzech do nawet dziesięciu tysięcy na nową instalacje gazową.